1 d’ag. 2012

COM SABER QUINA ÉS LA SATISFACCIÓ DELS TEUS CLIENTS

Abans de començar a definir l'estratègia que aplicarem i seguirem al nostre pla de màrqueting, hem de saber quina és la satisfacció real del nostre client. D'aquesta manera a part de saber quin grau de satisfacció tenen amb el nostre producte i/o servei, ens servirà molt per tenir uns visió objectiva de la nostra empresa o marca, i quina és la percepció que es té. A més a més, gràcies a això, ens serà molt fàcil definir els atributs tant positius com negatius de la nostra empresa.

Primer de tot s'ha de prepara l'enquesta que es passarà als clients perquè la complementin. Primer s'ha de dividir l'enquesta a les diferents àrees de l'empresa, en base als diferents productes i/o serveis, i per últim les preguntes més genèriques per tenir una visió total de l'empresa.

Es poden trobar molts exemples a pàgines com www.encuestafacil.com:


A més disposa d'un compte gratuït on es poden enviar un nombre il·limitat d'enquestes, però tan sols visualitzar-ne 100. L'altre alternativa es contractar varis bons segons les necessitats, i els preus són bastant assequibles.

No ens hem d'oblidar que juntament amb l'enquesta, hem d'adjuntar una carta explicant quins són els motius que ens han impulsat a realitzar aquesta enquesta: que servirà per millorar els productes i/o serveis, que ens interessa la seva opinió, etc.  

Hi ha diverses maneres de fer arribar l'enquesta als nostres clients:
  • Vía e-mail
  • Vía telefònica (no molt recomanable)
  • Mitjançant butlletes al punt de venda
  • Adjuntant-la amb el producte
  • Vía entrevista
  • A través de les xarxes socials (via Facebook)

A part, i per que l'enquesta tingui més èxit de resposta, sempre es pot fer algun obsequi  o sorteig als primers en contestar, això sempre ajuda però ja dependrà del pressupost que tinguem.

És molt important i bàsic que, un cop tancada l'enquesta, fem un informe dels resultats. D'aquesta forma veurem quins aspectes, tan positius com negatius, destaquen els nostres clients de l'empresa, quins punts dèbils hem de millorar i quins forts hem de potenciar.


Un cop això, ja estarem preparats per tirar endavant l'estratègia dins el nostre pla de màrqueting.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada